جستجو
Close this search box.

مهم‌ترین مزایای توسعه فردی چیست؟

هفته نامه هلی تاک

عبارت «توسعه فردی» رو احتمالا زیاد شنیدید اما خیلی کم راجع بهش توضیحاتی هست که بتونه دقیق و براساس نیازتون شما رو راهنمایی بکنه. توسعه فردی همون سرمایه‌گذاری روی خودتونه؛ یعنی می‌تونین مدیریت موثر روی خودتون داشته باشید و دیگه فرقی نمی‌کنه که زندگی چی در مسیرتون گذاشته باشه. برای همین شناخت مهمترین مزایای توسعه فردی میتونه بهتون انگیزه بده که این مسیر رو شروع کنین.

توسعه فردی به شما اجازه می‌ده تا فعال باشید. از جای خودتون بلند بشید و به جای اینکه منتظر اتفاقات خوب باشید، اون اتفاقات خوب رو خودتون بسازید.

اما بیاید یه نگاهی به شش مورد مهم که میشه بهشون گفت  «مهم‌ترین مزیت‌های توسعه فردی» بندازیم.

  1. خودآگاهی
  2. جهت‌گیری
  3. تمرکز و اثربخشی بهتر
  4. انگیزه بیشتر
  5. انعطاف‌پذیری بیشتر
  6. روابط کامل‌تر

خودآگاهی

«قبل از پیدا کردن بهترین یار، اول باید خودتون رو کشف کنید.»

Charles F.Glassman

توسعه فردی با خودآگاهی شروع میشه. باید بدونین که واقعا چه کسی هستید و ارزش‌هاتون، باورهاتون و هدف‌هایی که دوست دارید رو دنبال کنید. از دنبال کردن رویاهای دیگران، به خودشکوفایی نمی‌رسید. برای اینکه همیشه خوشحال باشید و یه رضایت دائمی داشته باشید، اول باید زندگیتون رو براساس اینکه واقعا چه کسی هستید، بسازید. بعد ازون می‌تونید برید دنبال اهداف و خواسته‌هاتون و اونا رو دنبال کنید. اگه هدفتون رسیدن به خواسته‌هاتون باشه، از گذروندن این مسیر لذت بیشتری می‌برید. خودآگاهی اولین قدم اساسی در فرایند توسعه فردیه.

شما هر روز درباره خواسته‌هاتون از زندگی، اطلاعات مختلفی بدست میارید اما اگه این کار با آگاهی انجام نشه، کم کم بدون کم‌ترین توجهی خواسته‌هاتون فراموش می‌شه و فرصتای بزرگ یادگیری و خودشکوفایی رو از دست می‌دید. شاید تعجب کنید اگه بهتون بگم که چقدر آدم برای کوچینگ میان پیش من، اونا نمی‌دونن که از زندگی چی‌ می‌خوان و حتی راجع بهش هیچ ایده و نظری هم ندارن!  اونا مسیر زندگیشون رو بدون توجه به چیزهایی مثل اشاره‌ها و بازخوردها طی کردن که همینا می‌تونست باعث توسعه فردی‌شون بشه.

ممکنه راجب چگونگی دریافت این پیام‌ها کنجکاو باشید. این پیام‌ها به صورت احساسات و تضادها خودشون رو به ما نشون می‌دن.

  • این مدل رو دوست ندارم، پس چطوری باشه دوسش دارم؟
  • اگه این چیزیه که نمی‌خوام، پس واقعا چه چیزی رو می‌خوام؟
  • اگه این موقعیتی بود که من می‌خواستم شکلش رو مشخص کنم، چطوری می‌شد؟
  • اگه تمام منابعی که می‌خواستم رو داشتم، چه تغییراتی ایجاد می‌کردم؟
  • اگه فلان مهارت یا صفت رو مثل اعتماد به نفس داشتم، رفتارم چطوری می‌شد؟

اگه سوال‌های بالا و شبیه اونا رو از خودتون بپرسید، خواسته‌هاتون از زندگی مشخص‌تر و واضح‌تر میشه.

نکته کلیدی:

اگر به توسعه فردی‌تون پایبند نباشید و خودآگاهیتون رو تقویت نکنید، فقط به مشکلاتی که می‌تونید ببینید، جواب می‌دید. اما اگه به اون آگاهی برسید، از قدرت مقایسه و تضاد برای توسعه فردی‌تون استفاده می‌کنید و اینطوری کیفیت زندگی‌تون بهتر میشه.

جهت‌گیری

«بدونید چه کسی هستید و دقیقا همون شخص باشید. بدونید چی می‌خواید و بعد برید دنبالش و اون رو به دست بیارید.»

Caroll Bryant

به محض اینکه خودآگاهیتون رو بالا ببرید، خواسته‌هاتون از زندگی براتون واضح‌تر می‌شه و ساده‌تر می‌تونید تصمیم بگیرید. اون‌وقت کارهایی که زمان زیادی ازتون می‌گرفت دیگه در لیست کارهاتون نمی‌مونن و حذف میشن. حالا دیگه می‌دونید که این کارها شما رو به هدف‌هاتون نمی‌رسونن، پس ارزشی هم ندارن که براشون وقت بذارید.

اشتباهی که خیلی از مردم در مسیر رسیدن به هدف‌هاشون مرتکب می‌شن، اینه که هدف رو یه چیز بزرگ و فراتر می‌بینن که قراره به زندگیشون اضافه بشه. فقط وقتی که همه کارهای دیگه رو انجام داده باشن، برای رسیدن به هدف‌هاشون هم زمان می‌ذارن. اگه به هدف‌هاتون اینطوری نگاه کنید، اون‌وقت فکر می‌کنید که اول باید چیز‌های بیشتری به زندگی‌تون اضافه کنید تا زندگی‌تون بزرگ‌تر و بهتر بشه.

اما راستش با اضافه کردن کارهایی که واقعا بهشون نیاز ندارید، زندگی‌تون رو نه تنها بزرگ‌تر نمی‌کنید که تازه کوچیک‌تر هم می‌کنید.

اگه هدف‌هاتون رو به درستی انتخاب و تنظیم کنید، باید حجم کاری‌تون کمتر و به جاش کیفیت کار‌هاتون بالاتر بره. جادوی واقعی هدف‌ها و توسعه‌فردی‌ فقط این نیست که بهتون بگن چی کار باید بکنید؛ مهم‌تر ازون باید بهتون بگه که چی کار نباید بکنید. بزرگ‌ترین اشتباه در توسعه فردی اینه که سعی کنید تا کارهای بیشتری انجام بدید. اگه می‌خواید رشد کنید، بهتره بدونید که کلید واقعی موفقیت در کار کمتر اما بهتر انجام دادن اونه.

وقتی مسیر و جهت‌گیری‌تون واضح باشه، می‌تونید چیزهایی که ارتباطی با مسیرتون نداره رو حذف کنید. با استفاده از قانون هشتاد/بیست (۸۰/۲۰) اول کارهای خیلی مهمی که به شما کمک می‌کنه تا در مسیر رسیدن به هدف‌هاتون قرار بگیرید رو بشناسید و بعد از اون با بیشترین سرعت و کم‌ترین تلاش به این مسیر وارد بشید.

نکته کلیدی:

مهمترین مزایای توسعه فردی و جهت‌گیری تمرکزتون رو از کمیت به کیفیت تغییر می‌ده. حتی در زمان‌های خالی و استراحتتون هم این کار رو انجام بدید. به جای اینکه انرژیتون رو صرف کارهای زیاد کنید، زمان بیشتری رو برای تعداد کمی از کارهای خیلی مهمتون بذارید و اون‌ها رو بهتر انجام بدید.

تمرکز و اثربخشی بهتر

«با رضایتمندی زندگی کنید و با اشتیاق خدمت کنید. بعد از اون می‌تونید بدون پشیمونی بمیرید»

Randy Gonzalez

توسعه فردی با خودش شفافیت میاره. حتی با وجود یه مسیر مشخص، همیشه کارهای مختلفی هستن که توجه شما رو به خودشون جلب می‌کنن. با دستیابی به مهمترین مزایای توسعه فردی اولویت‌بندی‌هاتون ساده‌تر میشه. نسبت به اهدافتون شفاف‌تر می‌شید و سریع‌تر می‌تونید تشخیص بدید که باتوجه به امکاناتی که دارید، انجام دادن چه کاری می‌تونه بهترین نتیجه رو به شما بده.

تمرکز بهتر و اثربخش با دونستن و استفاده از نقاط قوتتون بدست میاد.

حواس‌پرتی‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل نداشتن تمرکز هستن. بیشتر مواقع این حواس‌پرتی اتفاق میوفته چون نمی‌تونید تفاوت بزرگی که در این دو شرایط وجود داره رو ببینید:

  • سودی که از انجام دادن یه کار نصیبتون میشه.
  • کاری که فقط حواستون رو پرت می‌کنه و هیچ سودی براتون نداره.

پس وقتی برای کاری زمان و تاریخ مشخص کنید، بهتر می‌تونید انجامش بدید. فواید تموم کردن کارها سر وقت خیلی مشخص‌تر از مشکلاتیه که به‌خاطر حواس‌پرتی ایجاد می‌شه.

پایبند بودن به برنامه توسعه‌فردیتون باعث افزایش تمرکز موثرتون میشه. کمک میکنه که بدون نیاز داشتن به تاریخ‌‌های تحویل دائمی برای کارهاتون، جلوی حواس‌پرتی‌ها مقاومت کنید. وجود مهلت‌ها و تاریخ‌ تحویل‌های زیادِ کارها باعث افزایش فشار و استرستون میشه. کمال‌گرایی هم می‌تونه برای شما فشار و استرس زیادی ایجاد کنه.

توسعه فردی یه برنامه همیشگیه که در هر مرحله‌ای از اون، ارزشگذاری واقعی هر کار ساده‌تر میشه. چند دلیل افزایش تمرکز که به خاطر پیشرفت توسعه فردی بدست میاد رو در ادامه آوردیم:

  • کارهای کم‌ارزش و بی‌ارزش همیشه وجود دارن اما مهم‌ترین فعالیت‌ها برای شما می‌درخشن و شاخصن.
  • چون می‌تونید نتایج مهم‌ترین فعالیت‌ها رو ببینید، براتون لذت بیشتری داره.
  • چون می‌دونید که اگه فقط روی یه موضوع کار کنید، در اون بهتر و بهتر می‌شید، کارکردن براتون ساده‌تر میشه.

مهمترین مزایای توسعه فردی به شما کمک می‌کنه تا ارزش‌های درست و واقعی هر کار یا پروژه رو ببینید و بعد از اون بتونید تصمیم بگیرید که کار درست چیه.

نکته کلیدی:

وقتی بدونید در مسیر اهدافتون جای هر کار، فعالیت یا پروژه‌ای کجاست، کمتر حواستون پرت می‌شه. اون‌وقت متوجه پوچی کمال‌گرایی می‌شید، چون می‌دونید که شما و کارتون دائما درحال بهتر شدن هستید.

انگیزه بیشتر

«مردم در مقابل عدم اطمینان، نارضایتی رو انتخاب می‌کنن.»

Randy Gonzalez

وقتی بدونید که می‌خواید به چی برسید، لمس منافعی که پشت یه کار پنهونه، براتون ساده‌تر میشه. حتی اگه اون کار خیلی براتون لذت‌بخش نباشه. اگه منفعتی رو واضح و شفاف ببینید،‌ انگیزه بیشتری برای انجام اون کار پیدا می‌کنید. یه حقیقت در این جمله قدیمی وجود داره که می‌گه:

«وقتی چیزی رو بخواید، راهی برای انجام اون پیدا می‌کنید.»

با یه برنامه توسعه فردی قوی، شما اراده لازم رو برای رسیدن به هدف‌هاتون پرورش می‌دید. به محض اینکه بپذیرید توسعه فردی مسیر دائمی برای شماست که بهش متعهد شدید، متوجه می‌شید که خواسته‌هاتون هر روز شفاف‌تر می‌شن. با واضح‌تر شدن خواسته‌هاتون به این فکر می‌کنید که چطوری رسیدن به اهدافتون،‌ زندگیتون رو بهتر می‌کنه. می‌تونید دستاورد‌هاتون رو بنویسید. این کار اراده‌تون رو برای رسیدن به اهدافتون تقویت می‌کنه.

اینکه هدف رو بیش از حد بزرگ کنیم، یکی از بزرگ‌ترین دلایل بی‌انگیزگیه. اینطوری به نظر می‌رسه که اون هدف بزرگ‌تر از چیزیه که بتونید از پسش بربیاد و انجامش بدید. پس چطور می‌تونید برای رسیدن به هدفتون انگیزه کافی داشته باشید، وقتی حس می‌کنید که نمی‌تونید به اون برسید؟ جواب این سوال در مفهوم هدف نهفته شده.

هدف/آرزو نهایی فقط نقطه اوج یه مسیر و فراینده. پس فقط کافیه که برای رسیدن به حرکت بعدی، انگیزه کافی داشته باشین اون وقت می‌فهمید که به هدف نهایی نیاز ندارین.

با پیشرفت توسعه فردیتون، متوجه می‌شید که هدف‌های واقعی اون‌هایی هستن که باید هر روز انجام بشن. باور دارید که هر کاری تموم می‌کنید شما رو به هدف/آروزی نهاییتون نزدیک‌تر می‌کنه؟ پس نیازی نیست که نگران باشید. فقط کافیه که روی کار بعدی تمرکز کنید و اون رو انجام بدید. بعد سراغ فعالیت بعدی برید. بعضی وقت‌ها هم پیشرفت کلی رو بررسی کنید اما بیشتر وقت‌ها فقط باید روی فعالیت بعدی تمرکز کنید.

نکته کلیدی:

به ندرت به انگیزه زیادی نیاز دارید. به جای اینکه برای یک هدف بزرگ انگیزه ایجاد کنید، فقط به اندازه قدم بعدی خودتون انگیزه ایجاد کنید. مهمترین مزایای توسعه فردی کمک می‌کنه تا اون رو جلو ببرید و بهش برسید.

انعطاف‌پذیری بیشتر

«تفکر جامعه مورد علاقه من نیست. تنها چیزی که مهمه، نگاهم به خودمه. می‌دونم کی هستم و ارزش کارم رو هم می‌دونم.»

در زندگی همه ما، زمان‌های سختی وجود داره. با داشتن مهارت و ویژگی‌های خاص می‌تونید این زمان‌های سخت و دشوار رو به خوبی و موثر پشت سر بذارید. توسعه فردی نمی‌تونه مانع از پیش اومدن اتفاقات بد زندگی ما بشه اما می‌تونه در حل اون به ما کمک کنه. توسعه فردی کمک می‌کنه که اطمینان، ‌انعطاف‌پذیری و مهارت‌های فردی و بین فردی بیشتری در مواجه با اتفاقات داشته باشید.

تا اینجا بیشتر درباره نکات مثبت توسعه فردی گفتیم. هرچند توسعه فردی نمی‌تونه تمام تجربه‌های زندگی شما رو مثبت کنه، چون همیشه احتمال اتفاقات بد و زمان‌های سخت در زندگیمون وجود داره.

خیلی اوقات این اتفاقات خارج از کنترل شماست، بعضی وقت‌ها هم خودتون باعث آشفتگی زندگیتون می‌شید که بخشی از انسان بودن ماست و جای تعجبی نداره!

با دونستن توسعه فردی، یاد می‌گیرید که می‌تونید شرایط و مسیر زندگیتون رو تغییر بدید. اگر نتونید شرایط رو تغییر بدید، نگرشتون به اتفاقات تغییر می‌کنه و به‌خاطر همین، این اتفاقات سخت کمتر شما رو آزار می‌دن و کمتر ناخوشایند می‌شن.

دونستن این مطلب هنگام گذر از یه بحران، بهتون کمک می‌کنه تا آرامشتون رو حفظ کنید و اوضاع رو تحت کنترل خودتون داشته باشید. یعنی بهترین تصمیم‌ها رو بگیرید و اثرات منفی یه اتفاق یا بحران رو برای خودتون تا جای ممکن کم کنید.

نکته کلیدی:

مهمترین مزایای توسعه فردی فقط به معنی بهتر کردن زندگیتون نیست که کی باشید یا چه کاری بکنید تا بتونید به خواسته‌هاتون برسید، اون به شما کمک می‌کنه که بدونید چطوری با مشکلات و اتفاقات بد مواجه بشید و از اون‌ها گذر کنید.

روابط کامل‌تر

«نقاط قوت درونی شما، بنیان‌های بیرونی شما هستن.»

Allan Rufus

روابط مثل یه شمشیر دولبه هستن. می‌تونن شما رو بالا ببرن یا برعکس پایین بکشن. با پیشرفت در توسعه فردی متوجه می‌شید که سرمایه‌گذاری روی کدوم رابطه‌ها ارزشمنده و کدوم رابطه‌ها باید قطع بشن. علاوه بر اون مهارت‌هایی رو یاد می‌گیرید که روابطی که براتون مهمه رو خودتون بسازید.

وقتی به پیشرفت شخصی خودتون فکر نکنید، ارزش رابطه‌هاتون رو هم نمی‌دونید و فقط تصادفی رابطه‌هاتون رو می‌سازید. با کسانی دوست می‌شید که مدتی در کنارشون بودید. اما با کسایی که بهشون کمک کردید تا آدم بهتری بشن یا به کسی که دوست دارید شبیهش بشید، دوست نمی‌شید.

با آگاهی و شناخت از توسعه فردی، متوجه می‌شید که برای انتخاب شریک زندگی یا دوستتون باید «با فردی همراه بشید که برای شما مناسبه».

درسته که باید تاجای ممکن با همه رفتار دوستانه داشته باشید اما دوست بودن با رفتار دوستانه داشتن متفاوته و شبیه هم نیستن. ما با افرادی که رفتار دوستانه داریم، فقط زمانی وقت می‌ذاریم که تصادفی ببینیمشون اما برای دوستامون وقت خالی می‌کنیم. خودمون رو برای دیدنشون و کمک کردن بهشون آماده می‌کنیم، از دوستامون مراقبت می‌کنیم و حال خوب اون‌ها برامون مهم میشه.

بیشتر استرس روزانه ما از همین تفاوته، چون نمی‌تونیم بین دوستامون و کسایی که باهاشون رفتار دوستانه داریم، تفاوت و فرق بذاریم. زمان زیادی رو برای آدم‌های اشتباه می‌ذاریم و اون‌وقت برای کسایی که واقعا برامون مهمن، وقت خالی نداریم.

وقتی توسعه فردی براتون مهمه میشه، مطمئن می‌شید که دوستی‌هاتون هم برای شما و هم برای دوستتون سودمند باشه و به هر دوی شما کمک کنه تا انسان‌های بهتری بشید. اون‌وقت زمان بیشتری رو با خانواده، دوست یا عشقتون سپری می‌کنید و بعد برای اون‌هایی که فقط باهاشون رفتار دوستانه دارید، وقت خالی می‌کنید.

نکته کلیدی:

برای کسانی که باعث می‌شن بهتر بشید زمان بیشتری بذارید و برای کسانی که سعی می‌کنن شما رو پایین بیارن کمتر وقت بذارید. اون وقت همه قسمت‌های زندگیتون بهتر میشه.

نتیجه‌گیری

از عبارت توسعه فردی استفاده و سواستفاده‌های زیادی شده و درباره اختصاص دادن زمان و تعهد که بزرگ‌ترین سرمایه‌هامون هستن هم حرف‌های زیادی گفته شده. وقتی تلاشتون رو روی رشد و توسعه خودتون متمرکز کنید،‌ اون‌وقت پاداش‌های شگفت‌انگیزی در در انتظارتونه. خیلی از مردم از توسعه فردیشون دست می‌کشن، ‌چون مهمترین مزایای توسعه فردی همیشه قابل دیدن و اندازه‌گیری نیست اما کلید موفقیت، همون توانایی مدیریت خودمون در موقعیت‌های مختلفه که این توانایی از طریق همین توسعه فردی بدست میاد.

مترجم: سحر شیوایی

این مطلب هم با استفاده از دو مطلب (این مطلب و این مطلب) ترجمه و تالیف شده.

  • برای عضویت در هفته‌نامه اینجا کلیک کنین.

50 پاسخ

  1. من خیلی وقته که با پادکسته هلی تاک آشنا هستم و مطالبی که تو پادکستشون گفته میشه واقعا تأثیری بزرگی در زندگی من داشته. با این حال این مطلب من رو متوجه این موضوع کرد که تا وقتی که خودم رو خوب نشناسم ابزار ها و توانایی های دیگه که در ادامه ی مسیر توسعه ی فردی ازشون استفاده میکنم تأثیری که باید بذارن رو انقدر نمیذارن. یا به عبارتی دیگه تا وقتی رو راست نباشم با خودم نه میتونم هدفمند باشم و نه سطح رضایتم از زندگی بالا باشه؛ چون درهر صورت یه چیزی ناقصه. ممنون از وقتی که برای جمع آوری این مطالب گذاشتید،شروعی بهتر از این نمیشد باشه 🙂

  2. مقاله خیلی مفیدی بود ممنون از هلی و سحر عزیز ولی بعضی قسمتها خوب ترجمه نشده بود و من رو یاد ترجمه های دانشجویی مینداخت یعنی انگار مطلب توسط مترجم کامل درک نشده بود.
    بازم ازتون تشکر میکنم بابت کار خوبی که شروع کردین

  3. سلام گرم نه تنها به خانوم هلی بلکه الان باید بگم به تیم هلی تاک ممنون که کمکمون می کنید حال بهتری داشته باشیم امیدوارم زندگی شما تیم هلی تاک سرشار از موفقیت و سعادتمندی باشه و در اخر دمتون گرم وخسته نباشید امیدوارم هر روز قوی تر پیش برید

  4. سلام هلی جون…
    خیلی خیلی بهت مدیونم…چون از اذر 98 که به طور اتفاقی از طریق صفحه اینستاگرام کاوه راد باهات اشنا شدم تونستم خودم و اهدافمو بشناسم و برای تقویت اونا تلاش کنم… برای بیشتر شناختن خودم تلاش کنم و هر روز رو بهتر از روز قبل سپری کنم…
    من خیلی از سبک بودنامو به تو مدیونم…مرسی که با تلاش کردنات و به اشتراک گذاشتنش با بقیه دنیا رو قشنگ تر میکنی

    1. مهرنوش جان ممنونم از کامنتت. خوشحالم باما همراهی و خوشحال تر ازینکه میشنوم محتوای هلی تاک تونسته بهت کمک کنه.
      موفق باشی عزیزم

  5. با سلام و احترام
    من خیلی وقت بود که روی وبسایت مطلب در زمینه توسعه فردی نخونده بودم ولی پادکست زیاد گوش میدم، بنظرم پادکست مفیدتر از متن هست
    واقعیتش این متن به دلم نچسبید شاید رنگ فونت یا پس زمینه هم تاثیر گذار بوده یا شایدم مشکل از منه که آخر شب نشستم مطالعه کردم ممکنه ذهنم خسته است
    ممنون که زحمت کشیدید و ترجمه کردید

  6. سلام
    از خوندن مقاله لذت بردم.
    امکان داره فرق بهبود فردی و توسعه فردی را بگید؟
    چون من تا الان فکر میکردم خوداگاهی جز بهبود فردی باشه و توسعه فردی بیشتر بحث ارتقا روابط یک فرد را بیان میکند.
    ممنون از شما هلی جان.

    1. سلام بهزاد جان. ممنونم از کامنتت و شرمنده که دیر جواب دادم.
      من توسعه رو وسعت دادن به مهارت ها و پیشرفتشون میبینم. درحالی که بهبود فردی تمرکزش روی مهارتهایی هست که درحال حاضر وجود دارن ولی باید ارتقا داده بشن. به نظر من مباحث خودشناسی ، توسعه فردی و ارتقا مهارتها درهم تنیده هستن و نمیشه ازهم جداشون کنیم.
      امیدوارم جوابتون رو داده باشم
      براتون آرزوی موفقیت میکنم.

  7. سلام
    خیلی هم عالی. خدا قوت!
    فقط دوتا نکته به نظرم اومد اونم اینکه سعی کنید کمتر از الفاظ عامیانه استفاده کنید و اگر یکم حالت رسمی تر داشته باشه تاثیر متن بیشتر میشه. و یه مورد دیگه هم غلط های تایپی و گاهی اوقات نگارشی بود که یه جاهایی یکم فهم متن رو سخت میکرد.
    امیدوارم با انرژی ادامه بدید و هر هفته بهتر از قبل باشه.

  8. منتظرش بودم ! اما انقدر گذشت كه ديگه يادم رفته بود منتظرش بودم!? و وقتى ديدم كه بالاخره اومد كلى خوشحال شدم!
    ??? واقعاً خسته نباشى و ممنونم ?اميدوارم با كلى انرژى ادامه بدى و ما هم كلى ياد بگيريم ازت??

  9. خیلی عالی، ممنون. مقاله اگه کابردی بودی خیلی بهتر میشد. مثلا وقتی میگه خودآگاهیتونو بالا ببرید و اونو قدم اول توسعه ی فردی میدونه، راه کار هم بده که چطور بالا ببریم

    1. مهسا جان ممنونم از کامنتت. سعی میکنیم در انتخاب مقالات آینده بیشتر به این نکته دفت کنیم. ممنونیم که با فیدبکت بهمون کمک میکنی کیفیت هفته نامه ها رو بالاتر ببریم. 🙂

  10. سلام و عرض ادب. من واقعا منتظر یه کار خیلی ویژه بودم نه ترجمه دو تا مقاله و تلفیق اون ها . من معمولا پادکست و گوش میدم و از مطالبش استاده میکنم اما این مطلبی که واسه هفته اول ارایه شد واقعا خیلی دور از انتظا من بود به عنوان مخاطب پادکست.

    1. سلام پرستو جان. ممنونم از فیدبکتو برامون ارزشمنده.
      هدف از این هفته نامه ها ترجمه یه مقاله خارجی هست. برای همین ما از خودمون محتوای جدیدی تولید نمیکنیم. درواقع برای کسایی که امکان مطالعه این مقاله هارو به زبان انگلیسی ندارن فرصتی ایجاد میکنیم نا بتونن از محتواش استفاده کنن. بی شک جا برای پیشرفت زیاد داریم و تلاشمون رو میکنیم تا بهتر بشیم.
      بازم ممنونم از کامنتت.

  11. خوشا به حالتون که اینقدر تو دنیا تاثیرگذار هستید. نمیدونم واقعا چطور میشه از هلی و تیمش تشکر کرد.
    خودم به شخصه شاهدم که چطور مسیر زندگی چندتا از دوستانم با مطالب و پادکستهای شما روشن شد
    سپاس سپاس بینهااااااایت سپاس

  12. با سلام ‌‌و خسته نباشید ، من تازه با این سایت آشنا شدم ، هفته نامه تون در مورد توسعه فردی عالی و کاربردی بود ، اصلا خسته کننده و کلیشه ای نبود ، به نظر من متن عامیانه به درک مطلب کمک کرد ، منتظر هفته نامه های بعدی تون هستم .

  13. با خودم فکر میکنم، چرا من که همیشه دنبال فایلهای روانشناسی و ووووو کتابهای موفقیت بودم چرا هیچوقت با این نکات مهم روبرو نشدم و کمکی نکرد، چرا آنقدر دیر با علی آشنا شدم??? کاش قبل از پیمودن اون همه مسیر اشتباه پیدات کرده بودم و با این مطالب آشنا شده بودم?‍♀️??

  14. سلام، هلی عزیز مرسی از خودت و تیم هلی تاک که کمک میکنین راه رشد انسانها روشن و هموار بشه
    میشه امکان پرینت هم برامون بزاری ؟

  15. سلام
    خیلی ممنون بابت متن. بسیار ارزشمند بود و خسته نباشید میگم به تک تک افراد تیم.
    واینکه فونت نوشتاری خیلی نازک و کمرنگ بنظر میاد و من که با لپتاپ دارم چک میکنم موجب خستگی چشم میشه. فونت انتخابی کمی پررنگ تر باشه ممنون میشم.
    متشکرم ازتون.

  16. خیلی ممنون بابت زحمتی که می‌کشید. من پیشنهادی دارم. به جای لحن و نوشتار محاوره‌ای از زبان رسمی استفاده کنید. هم به جاافتادن سبک غلط نوشتار محاوره‌ای (که مضرات بسیاری برای زبان فارسی دارد) کمک نمی‌کنید و هم اگر زمانی بخواهید این مطالب را در قالبی جدی‌تر، مثل کتاب، منتشر کنید دوباره‌کاری ندارید.

  17. سلام
    خدا قوت به مجموعه هفته نامه هلی تاک
    نکته کلیدی که بمن خیلی چسبید
    «قبل از پیدا کردن بهترین یار، اول باید خودتون رو کشف کنید.»
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته‌نامه‌های اخیر

شبکه‌های اجتماعی

مقالات مرتبط