جستجو
Close this search box.

۴ استراتژی برای بیشتر دیده شدن و افزایش موفقیت افراد درونگرا در کار

من [نویسنده مطلب] به عنوان یک کوچ یا مربی در حیطه مشاغل، اغلب با افرادی کار می‌کنم که دستاوردهای زیادی داشتند اما به دلیل ماهیت درونگرای خودشون احساس می‌کنند کمتر بهشون ارزش داده می‌شه و به اندازه کافی دیده نمی‌شن. این افراد ترجیح می‌دن پشت صحنه کار کنند، درباره دستاوردهاشون پز نمی‌دن و در عین حال مهارت‌ها و دیدگاه‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌تونه به طور قابل توجهی برای هر سازمانی مفید باشه.

در یک فرهنگ سازمانی که ویژگی‌های برونگرانی ارزشمند واقع می‌شه و پروموت خودمون معمولا یک چیز ضروری برای دیده شدن و ارتقای شغلیه، افراد درونگرا در برجسته کردن خودشون و به دست آوردن تاییدی که به علت مشارکت‌هاشون سزاوارش هستند، دچار مشکل می‌شن.

افراد درونگرا تمایل بیشتری به تمرکز روی افکار درونی خودشون دارن و بیشتر دوست دارن قبل از به اشتراک گذاشتن افکارشون با دیگران، وقتی رو به تحقیق، تجزیه و تحلیل اختصاص بدن. در محیط دورکاری ممکنه این ویژگی روی نحوه درک همکاران و مافوق‌ها از اون افراد موثر باشه چون ممکنه درونگراها در طول جلسات ساکت به نظر برسند یا به اندازه دیگران فعال نباشند. علاوه بر این، افراد درونگرا معمولا زمان تنهایی دوباره شارژ می‌شن و وقتی ازشون خواسته می‌شه با افراد زیادی تعامل داشته باشند، مثل شرکت در کنفرانس‌ها یا کارگاه‌ها، احساس خستگی می‌کنند.

افراد درونگرا نقاط قوتی دارند که اون‌ها رو به همکاران ارزشمندی در محل کار تبدیل می‌کنه. این ویژگی‌ها شامل توانایی اون‌ها برای تمرکز عمیق، تأمل متفکرانه و انتقادی، گوش دادن فعالانه، همدلی، ارتباط باملاحظه و تاثیرگذار، کار کردن مستقلانه و داشتن انگیزه درونی قویه. این ویژگی‌ها افراد درونگرا رو برای برنامه‌ریزی استراتژیک، حل مسئله، تصمیم‌گیری و همکاری تیمی توانمند می‌کنه و می‌تونه اون‌ها رو در زمینه‌های مرتبط، به رهبرها و منتورهایی با استعداد ذاتی تبدیل کنه.

یک مقاله از Harvard Business Review که توسط یکی از افراد مجله فوربز، ملودی وایلدینگ (Melody Wilding) نوشته شده، توضیح می‌ده که: «دیده شدن در محل کار به معنای اطمینان از اینه که مشارکت‌ها، مهارت‌ها و دستاورهای شما به رسمیت شناخته می‌شه و مورد قدردانی قرار می‌گیره. دیده شدن بر خلاف پز دادن، مستلزم به اشتراک‌گذاشتن استراتژیک روند پیشرفت کارها، اطلاعات و موفقیت‌ها، به روشی مفید و مناسب برای دیگرانه.»

در این قسمت چند استراتژی برای این کار رو آوردیم:

زودتر در جلسات صحبت کنید

تا به حال شده دیگران چیزی رو بگن که شما اول داشتید بهش فکر می‌کردید؟ این می‌تونه چالش‌برانگیز باشه اما سعی کنید به جای این که منتظر یک نظر کامل باشید، نفر دوم یا سومی باشید که در بحث مشارکت می‌کنه. یک نفس عمیق بکشید و افکارتون رو ابراز کنید. افراد برون‌گرا معمولا وقتی زمان کافی برای آماده شدن و تمرین کردن ایده‌هاشون دارن بهتر عمل می‌کنند. پس وقتی رو به درآوردن نکات کلی، تمرین گفتن اون‌ها و پیش‌بینی سوالات اختصاص بدید. این به افزایش اعتماد به نفستون کمک می‌کنه و باعث می‌شه مطمئن باشید مشارکت شما به خوبی انجام می‌شه. بعد از جلسه، زمانی رو برای قدردانی از دستاوردهاتون صرف کنید و با خودتون بزنید قدش. از متمرکز شدن روی چیزهایی که نگفتید یا چیزهایی که عالی پیش نرفتند، خودداری کنید.

فشار روی خود برای کامل بودن را کاهش دهید

برای این که بیشتر دیده بشید، لزوما نیازی به ارائه ایده‌های ساختارشکنانه یا دانستن همه جواب‌ها ندارید. فقط این که در مکالمه و نظر دادن مشارکت کنید می‌تونه کافی باشه. به عنوان یک متفکر عمیق و حل‌کننده مسائل می‌تونید با پرسیدن سوالات شفاف‌کننده، تأمل در بحث قبلی یا پیشنهاد منابع مفید، حضورتون رو پررنگ کنید. این می‌تونه به گروه کمک کنه تا جنبه‌های دیگری که ممکنه در گذشته بهشون توجه نکردند رو در نظر بگیرند. اگر هنوز احساس می‌کنید که می‌خواهید متواضع به نظر برسید، می‌تونید این کار رو با گفتن «من بابت فرصت مشارکت در همچین موقعیتی سپاسگزارم» انجام بدید.

از دست کم گرفتن خودتان اجتناب کنید

اگر تمایل دارید نظرتون رو با گفتن «من متخصص نیستم» یا «این ممکنه به اندازه کافی خوب نباشه» شروع کنید، توصیه می‌کنم چینش حرف‌هاتون رو تغییر بدید تا با اعتماد به‌نفس‌تر جلوه کنید. طبق گفته خانم وایلدینگ، دست کم گرفتن خودتون می‌تونه قدرت و نفوذ شما رو تضعیف کنه. از کم‌اهمیت جلوه دادن دستاوردها و ایده‌های خودتون اجتناب کنید. می‌تونید عبارت‌هایی مثل «یک رویکرد دیگه می‌تونه…» یا «افکار اولیه من اینه که…» رو امتحان کنید تا نظراتتون رو بدون این که نامطمئن به نظر برسند، ابراز کنید.

از روش‌های ارتباطی استفاده کنید که در آن ارسال و دریافت اطلاعات به طور همزمان انجام نمی‌شود

اگر معمولا برای این که نظرتون رو سریعا بیان کنید، دچار مشکل هستید یا هنگام مواجه شدن با سوال‌های غیرمنتظره عصبی می‌شید و حس تهدیدشدن دارید، شاید بهتر باشه از روش‌های ارتباطی غیرمنتظره‌ای مثل ایمیل یا ابزارهای سازمانی مانند Slack استفاده کنید. اگر در حال حاضر از این روش‌ها استفاده می‌کنید، شاید بخواهید یک جلسه ماهانه رو به یک خبرنامه ماهانه یا فصلی جایگزین کنید. این می‌تونه بهتون کمک کنه تا ارتباط موثرتری داشته باشید و حس راحتی بیشتری در ارتباطاتتون داشته باشید و تخصص و توانمندی رهبری خودتون رو هم به نمایش بگذارید. می‌تونید پیشنهاد بدید که هر سوالی رو از طریق ایمیل پاسخ می‌دید یا برای جلسات فردی برنامه‌ریزی کنید. گروه‌های بزرگ برای افراد درونگرا می‌تونه طاقت‌فرسا باشه، پس ترجیح با گروه‌های کوچک یا جلسه‌های فرد با فرده.

افراد درونگرا با اجرای این استراتژی‌ها می‌تونن به طور پویاتری محیط کار رو هدایت کنند، مشارکت‌هاشون رو به چشم بیارند و در شغل خودشون به موفقیت برسند. اگر درباره نحوه اجرای این استراتژی‌ها به راهنمایی بیشتری نیاز دارید می‌تونید با یک کوچ فعال در زمینه‌های شغلی تماس بگیرید. استفاده از نقاط قوت منحصربه‌فرد این افراد، کلید پیشرفت در هر محیط حرفه‌ای به شمار می‌ره.

این نوشته ترجمه‌ای از بلاگ پست «Four Strategies For Introverts To Increase Visibility And Success At Work» است که «آژانس محتوای نیم‌فاصله» آن را ترجمه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته‌نامه‌های اخیر

شبکه‌های اجتماعی

مقالات مرتبط